20 december 2008

Witte Reus

Zo vlak voor het grote kerstkookfestijn vind ik het prettig om mijn keuken even flink uit te soppen: alle kastjes opgeruimd, afzuigkap schoon, voorraad-, koel- en vrieskasten uitgeruimd en schoongemaakt. Alles is daan klaar om weer volgestouwd en vuilgemaakt te worden. Echt leuk werk vind ik het niet. En het ergste is dan natuurlijk de afzuigkap! Wat zich daar allemaal verzameld aan bagger? Ik snap soms niet hoe ik dat bij elkaar kan koken! De laatste keren had ik al vanalles geprobeerd. Van allerlei superontvetters tot pure ammoniak aan toe, maar echt gelukkig werd ik er nooit van. Mijn handen al helemaal niet (ik heb een hekel aan van die plastic handschoenen). Maar nu ben ik gelukkig:

Ken je het nog? Witte Reus, wast een berg, kost een beetje.Ik heb nooit Witte Reus gebruikt, maar na vandaag ben ik fan van Witte Reus. Niet van de poeder, maar van de "reinigingsmiddelen" en dan speciaal die voor de keuken. Mensenkinderen, wat is mijn keuken snel en prettig weer wit en vetvrij geworden! Ik was er zo gelukkig van, dat ik het even moest delen!

Ik ben helemaal klaar voor mijn kerstkoken!

Ja, echt, want mijn menu's zijn ook zo ongeveer uitgedacht! Ik ben er achter: ik doe het gewoon anders! Ik ga naar de poelier en zeg lukraak: doet u mij maar voor tien personen iets lekkers. Hij zegt dan: Ree? Ik zeg: OK en klaar! Thuis gekomen moet ik het daar dus dan mee doen...

Geen opmerkingen: