16 december 2008

Wat eten we met de Kerst?


Als ik zo kijk naar de top 20 van de populairste zoekopdrachten waarmee bezoekers hier terecht komen dan is het meest favoriete voorgerecht iets met St. Jacobsschelpen, bijvoorbeeld deze of deze en daarna een hoofdgerecht met langzaam gegaarde rosbief in de oven of kwartel of parelhoen... Maar wat dat ei er zo hoog in de lijst doet?

Geen slechte keuze en rosbief en coquilles zijn prettige ingredienten om te gebruiken tijdens (voor veel mensen stressvolle) deze drukke periode!

Zelf ben ik natuurlijk ook aan het denken. Dat mag ook wel, want er komen maar liefst 4(!) dagen vol (vr)eten aan! Ik verheug me erop! De voorbereidingen vind ik leuk en de dagen gezellig. Kerstavond met de Dames en Manlief gourmetten (tja, ik vond het niks, maar de Dames wel en het is ook hun Kerst) en cadeautjes uitpakken. De volgende dag is ook lekker: mijn moeder gaat de hele hazenruggen bereiden en het is zo'n tijd geleden dat ik haar hazenruggen heb gegeten. Zouden ze nog steeds hetzelfde smaken als vroeger?
De zaterdag na de Kerst eten we bij vrienden en zorg ik voor het voorgerecht. Coquilles alstublieft, want dat vinden we allemaal errug lekker!

Tweede Kerstdag verklap ik hier niet, dat is nog een verrassing, ook voor mij, want ik weet nog steeds niet wat ik ga maken! Allerlei ideetjes spoken er door mijn hoofd, maar voor 11 man met mijn ienieminie keuken moet het ook nog te handelen zijn. Toch maar coquilles en rosbief?

1 opmerking:

Anoniem zei

Zoo jij krijgt het druk met voorbereidingen, leuk! Maar toch ben ik stiekem blij dat ik dit jaar alleen een voor- en nagerecht hoef te maken (en dat ook nog verspreid over 2 dagen, dus lekker rustig). Ben benieuwd wat je de 2e dag gaat maken, maar dat ga ik hier wel lezen tzt :-)