20 december 2008

Florian

Al eerder had ik mijn enthousiasme voor patisserie Philippe Galerne beschreven. Wij (de Dames en ik) komen er graag. Behalve de heerlijke croissants, quiches, tartelettes etcetera etcetera, verkopen ze ook chocola en wat andere "speciale" producten. Gisteren was ik dus bij de poelier voor mijn impulsaankoop voor het kerstdiner. De winkel van Phillipe Galerne zit daarnaast, dus moest er voor Dame 2 natuurlijk een eclair en voor mij zo'n overheerlijk stokbrood gehaald worden. En natuurlijk kon ik het niet laten om weer iets extra's mee te nemen.

Deze keer viel ik voor de confiture van Florian. Het was moeilijk kiezen, maar met de confit de fleur de violette kan ik vast wel iets leuks bedenken in combinatie met de inhoud van het tasje van de poelier. Van de verkoopster kreeg ik ook een aantal recepten mee, wel franstalig. Deze recepten zijn ook terug te vinden op hun website.

Alle producten zijn overigens te bestellen. Mocht iemand ge-interesseerd zijn en samen met mij willen bestellen (om zo de kosten te delen), dan hoor ik dat graag!

Mijn recept met de confit de fleur de violette volgt na de Kerst. Als het geslaagd is, of misschien ook wel als het niet geslaagd is!

Geen opmerkingen: