1 februari 2008

Diepvrieseten

Wat ligt er in mijn diepvries?

Vooral veel brood, want dat heb ik iedere ochtend nodig om bammetjes te maken voor de diverse lunches. Verder ook wat kroketten, frikandellen en soortgelijk frituurspul dat ik gebruik om de Dames te voederen wanneer Manlief en ik zo vies eten dat zij weigeren om mee te eten. Hondenvoer natuurlijk. En dat neemt veel ruimte in. Ik voer de honden namelijk zo veel mogelijk rauw voer. Het liefst zou ik ze barfen, maar dan moet ik nog meer vriezers aanschaffen, dus ligt er voer van Duck en Smuldier.
Verder ligt er wat er dus overblijft en ik goed genoeg acht voor een volgende verwerking. En om eerlijk te zijn is dat niet heel erg veel. Ik ben namelijk geen "restjes-koker".

Toch vond ik het nodig om vandaag eens te gaan kijken wat er nou werkelijk ligt en of daar ( in combinatie met de voorraad- en koelkast) nog een prettige maaltijd van te maken was, want na weggewaaid en natgeregend te zijn bij het uitlaten van de honden, had ik geen zin meer in boodschappen halen. Gelukkig kwam de SRV-man (ja, zelfs in Den Haag rijdt hij nog rond in sommige wijken) voor het hoognodige (sigaretten, kaascroissants en melk). Uit alle kasten en kisten kon ik Manlief, De Dames en Vriendinlief heerlijke escargots als vooraf en vervolgens twee soorten lasagne voorschotelen. Begeleid met stokbrood. Mijn vriezer is in ieder geval een hele la leger, want al dat brood, de bakken saus en spinazie nemen al met al best wel veel ruimte in!

Mijn voornemen is eigenlijk om die vriezers (ja, ik heb er twee, want ik heb twee koelkasten met vriezerladen eronder) leeg te eten.
Voor morgen staat er voor de Dames frituurzooi op het programma. Manlief en ik eten het niet, dus als slechte moeder duw ik het mijn Dames door de strot. Manlief en ik gaan iets van vlees eten. Wat het nog is heb ik nog niet kunnen ontleden. Dat is een mooi voornemen voor als de vriezers leeg zijn; beter registeren wat ik erin stop!

Verder vond ik nog pannenkoeken, tortilla's, twee bakjes krabsalade, een halve staaf ganzenlevermousse, chili con carne, vier hazenrugkarkassen, twee pakjes bladerdeeg, doperwten, tuinbonen, tortilla's, een bak met mini-octopusjes en een zak gebakken Japanse rijst.

Daar moet toch wat van te maken zijn?

1 opmerking:

Yvon zei

De SRV! Wist niet dat die nog bestond. Klinkt niet bepaald naar om de diepvries leeg te eten als ik de ingrediënten zo zie. Brood neemt hier ook de meeste plek in beslag, restjes (soep, chili, goulash etc) bewaar ik tegenwoordig wel (voor A's nachtdiensten). Ook hier een junkfoodla, vis, vlees, deegdingen, kruiden, sereh, eiwitten en keer op keer voornemens alles op te eten om het ding met de fohn te lijf te gaan voor het een iglohut wordt.