25 februari 2008

De Dames en koken - dag 1


Het is vakantie deze week. Het sneue voor de Dames is dat mama niet zo ontzettend mobiel is, dus uitstapjes deze week gaan niet lukken. Ja, een klein uitstapje in de duinen of het bos, maar heel veel meer zit er niet in. Ook moeten ze extra helpen thuis, want alles alleen lukt niet helemaal. Gelukkig vindt Dame 2 boodschappen doen erg leuk. Tijdens het boodschappen doen vanochtend werden er allemaal wilde plannen gemaakt voor het eten.

Allereerst moest er boterkoek gebakken worden,maar ik mocht niet helpen. Na wat gesteggel in de keuken ("We zouden geen ruzie maken!") stond er dan eindelijk iets in de oven. Ik ben zeer benieuwd, want net als mama houden ze zich natuurlijk niet aan het recept! Het resultaat zal later gepubliceerd worden.

Vervolgens moest er over het avondeten nagedacht worden. Het moest Japanse rijst met Yakitori worden. Natuurlijk is dat niet iets dat de Dames gaan maken, maar wat ze wel gaan maken is sushi. Of ik alleen zo vriendelijk wilde zijn even de rijst te koken en een japanse omelet (tamagoyaki) wil bakken. Nou, zo vriendelijk ben ik wel! Ondertussen is de koek uit de oven, de rijst gekookt, de omelet gebakken, de komkommer, krabsticks en avocado klaargelegd voor verdere verwerking en zijn de Dames bezig met een menuutje, zodat ook Papa weet wat ie eet.

Ik ga ze toch even aan het werk zetten voor de kip. Moet toch een beetje misbruik maken van het feit dat ze willen "koken".

Afspraak is wel: wat vies gemaakt wordt, wordt ook weer schoongemaakt.

Wordt vervolgd...

Geen opmerkingen: