27 februari 2008

De Dames en koken - update dag 2

Tja, wat zal ik er eens van zeggen. Net als Meneer Wateetons hebben wij wel eens een ah shit-moment. Nu vind ik het wel leuk om dat soort momenten van anderen te lezen, maar eigen momenten zijn toch minder!

Allereerst kwam vriendin met kids niet. Dat is niet zo erg: zonder hen zou pizza's maken net zo leuk zijn. Dus gingen de meiden aan de slag. En deze keer had mama zich niet aan het recept gehouden. Tja, mama's doen ook wel eens iets niet goed!


Je ziet het al: het werd een geklodder van jewelste! En eindigde met een bol deeg die maar bleef rijzen en rijzen... Sterker nog; het is nog niet ge-eindigd. We besloten de pizza maar te skippen en aangezien het dinsdag was (dinsdag is hier thuis patat-dag) hebben we dat maar gegeten. (overigens wel een goede test voor mij: ik heb geen last meer van patat en broodjes frikandel speciaal!).

Die bol deeg... ik vond het zonde om het weg te gooien en heb hem in de koelkast gezet. Wel met van die angstbeelden dat als ik de koelkast zou opendoen, er een lading gerezen deeg uit zou komen golven. Gelukkig was dat zojuist niet het geval. Dat zou wel een afschuwelijk ah shit moment zijn geweest!

Overigens heeft Dame 2 besloten om vandaag steak tartare te gaan eten. Niet echt koken, maar wel veel snijden. Spannend!

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Wat een leuke verhalen en log! Volgens mij zijn het echte keuken-prinsesjes... Die sushi ziet eruit om te smullen!

Anoniem zei

Haha ik zie de aanval van zo'n golvende deegmassa al voor me. Wat heb je erin gedaan dat het maar bleef rijzen?! (natriumbicarbonaat?)

Chris zei

Dank je Emmy voor je reactie. Het is zo leuk om te weten dat wat je pent ook gelezen wordt!

Eh... een beetje gist, Yvon. Het bulbte op een gegeven moment alle kanten uit!

Anoniem zei

Inderdaad heel leuk. Wat de dames maken en ook dat het leuk is om te weten dat wat je schrijft gelezen wordt, helemaal eens dus.
Groet van Carla