24 februari 2008

Slagers

Na gisteren te laat te zijn aangekomen bij 1 van mijn favoriete slagers (wat gaan die slagers vroeg dicht op zaterdag!), Waaijer op de Fred, vandaag maar naar Kijkduin gereden om daar twee mooie biefstukjes van de haas te scoren. Ik kom niet vaak bij de slager in Kijkduin, maar de broodjes gehaktbal en kroket vinden daar gretig aftrek. Mooi vlees lag er in de vitrine. Ook de varkenshaas (solomillo) van het Duroc varken. Dat had ik onlangs al een keer gekocht bij Offers en Offers (ook op de Fred), dus nadat ik mijn enthousiasme had laten blijken over dit vlees kreeg ik direct twee mooie plakken gebraden vlees. Het is zo heerlijk mals en sappig! Ik ben geen grote varkensvleeseter, maar dit vlees is spekkie voor je bekkie! Net als het vlees van het Livar varken, waarvoor je dan weer naar Stijlslagerij Englebert moet gaan.
Had ik vroeger 1 vaste slager, nu rijd ik heel Den Haag rond om juist dat ene mooie stukje vlees te krijgen. Voor lams- en kalfsvlees (en -zwezerikken en -lever) ga ik het liefst naar Waaijer, voor varkensvlees naar Englebert. Ben benieuwd hoe de biefstuk uit Kijkduin smaakt!

Geen opmerkingen: