22 juni 2008

Chocola

Dame 1 is bijna jarig. Ze wordt alweer 12! Ja, tijd vliegt. Natuurlijk moet er ook weer het een en ander georganiseerd worden voor vriendinnen, dus op zoek naar iets origineels. Tegenwoordig kan je al bijna niet meer aankomen met een simpel feestje thuis, maar moet er geklommen, geraft, gesurvivaled en gesurfd worden. Nu vindt Dame 1 dat allemaal wel leuk, maar het moet wel een meidenfeestje worden.

Denken, denken en denken dus... vorig jaar had Vriendinlief geregeld dat er gemake-upped mocht worden in de schoonheidspraktijk van haar moeder. Dat was erg geslaagd. Nu moest er dus iets anders georganiseerd worden. Het ene na het andere idee ging de prullenbak in totdat ik zei: Chocola??? Ja, dat was het! Dus belde ik Syl...

Syl heeft vorig jaar september de deuren geopend van haar Chocolokaal in Leiden. Naast de bollen en brokken chocola die ze verkoopt, maakt ze bijvoorbeeld ook chocolodetegels met een afdruk (zo heeft ze voor ons bedrijf vorig jaar met kerst sterren gemaakt met ons logo in gekleurde chocolade) en geeft ze ook workshops. Dus werd er een workshop bonbons maken voor puberende meiden geregeld. Volgende week daar dus vast veel meer over!

Pink Cake Box
Ik maak altijd voor feestjes en partijtjes een leuke uitnodiging en zoek me dan suf op het www naar leuke, passende plaatjes. Tijdens die zoektochten kom ik websites tegen waar zo nu en dan mijn mond van openvalt. Ik kook erg graag, maar uit sommige webites straalt zoveel passie voor koken en bakken, dat ik er soms bijna jaloers van wordt! Zo stuitte ik op Pink Cake Box. Wat geweldig als je zulke taarten kunt maken! Natuurlijk heb ik bijgaande taart "geleend" voor op de uitnodiging en daarom ook een link naar Pink Cake Box.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

De vraag is natuurlijk of je mee moet gaan in dat groter, beter leuker. Was het niet ook een beetje een concurrentie iets van ouders?
In ieder geval, het chocolokaal ken ik wel. Woon jij ook in Leiden of omgeving?

Anoniem zei

Nee, is mijn antwoord op je vraag. Alleen is het zo moeilijk om nee te zeggen. Zo heeft Dame 2 nog een verjaardagspartijtje tegoed dat ze samen met Vriendje wil vieren. Ze willen lasergamen... eigenlijk ga ik veel liever naar het strand om daar allerlei spelletjes te doen en veel snoep te eten en patatten.

Ik zit in Den Haag, maar Syl )van het Chocolokaal is een vriendinnetje.