21 augustus 2010

Restverwerking

Zoals gisteren al geschreven werden het restant broccoli (een stronk en nog veel roosjes; ze zijn niet van die broccoli-eters hier) en het restant van de prei verwerkt tot soep. Hiervoor fruitte ik ui met wat knoflook. Daar ging de prei en de ongekookte stronk broccoli bij. Ook heb ik twee van de overgebleven aardappelen erbij gedaan. Op een klein pitje langzaam gaar laten worden met een klein scheutje water. Ik heb kippenbouillon tabletten gebruikt, maar natuurlijk kan je ook zelf bouillon trekken en voor een versie zonder vlees gewoon groentenbouillon gebruiken. Het restje broccoliroosjes, blokjes bouillon en water erbij en vervolgens de staafmixer erin. Eventueel nog een scheut room erdoor.

Ik besef me dat ik eigenlijk veel te veel weggooi, dus van het allerlaatste restant aardappelen nog snel een aardappelsalade gefabriekt (zure room, klodder mayo, gesnipperd uitje, bieslook en augurk, peper en zout).

Geen opmerkingen: