5 augustus 2010

Goede voeding

Zaterdag begint het weer: de trainingen van Dame 2. En daarna volgen de trainingen van Dame 1 ook, net als die van Manlief die ze niet krijgt, maar geeft. Dit jaar gaat een druk jaar worden en ik ben dus al hard aan het denken hoe dat allemaal in te plannen qua eten, want iedere doordeweekse dag is er iemand (of meer) niet. Ook de tijden zijn onhandig: of zo laat training dat ervoor eten niet verantwoord is en er na eigenlijk te laat, of de een vroeg en de ander laat. Ik pieker me suf hoe ik dat allemaal ga doen! Iedere avond boterhammen is niks en iedere avond een eenpansmaaltijd waaruit opgewarmd en geschept wordt is een week leuk, maar daarna ook niet meer. Een grote uitdaging dus. Daarbij komt ook nog dat er dus "beter" gegeten moet worden. Dame 1 vreet momenteel alles wat los en vast zit. Ze zal het nodig hebben, maar er moet toch wel opgelet gaan worden wat er allemaal naar binnen gaat. Dame 2 is een ander probleem: zij gaat zoveel trainen/sporten (behalve de gewone trainingen, doet ze mee met de hockeyklas op het Segbroek wat twee extra ochtenden sporten betekent én zijn er ook nog een aantal intensieve trainingen bij Zuid-Holland) dat er ook nog eens goed opgelet moet gaan worden of ze niets te kort komt. En dat is waar ik me wel enorm zorgen om maak. Momenteel ben ik me dus aan het inlezen over voeding, zeur ik Manlief de oren van het hoofd om dat ook bij de club onder de aandacht te brengen (wat gelukkig gaat gebeuren) en ben ik natuurlijk op zoek naar iemand die kennis heeft van sportdietetiek gericht op kinderen voor wanneer het allemaal niet bevredigend is.

Wordt vervolgd!

1 opmerking:

Yvon zei

Zo, dat lijkt me lastig. Zijn er eigenlijk boeken speciaal voor kinderen versus sport? Anders zou ik zeggen: gat in de markt en schrijf jij die :-) Ziet er wel stoer uit op de foto's.