9 augustus 2010

Kippenlevers op brood

Al een week vakantie zit erop en weinig gedaan. Het weer valt wel wat tegen, maar vandaag was het zowaar lekker. Met een actieve dochter die thuisgekomen van de training wel even mee wilde naar het strand gegaan. Wat een golven zijn er sinds alles hier is opgespoten! We hebben heerlijk gezwommen en op de golven gedobberd. Ja, vakantie... Manlief is nu aan het hockeyen met de Dames en we eten dus laat, wat gemakkelijks. En wat is er gemakkelijker (en ook nog lekker) dan kippenlevers op brood. Dame 1 eet dit inmiddels ook, voor Dame 2 maak ik gewoon smakelijke boterhammen zoals zij die wil.

Voor de kippenlevers snipper ik een rode ui (ik vind rode uien nou eenmaal lekkerder) grof en die fruit ik zachtjes met wat knoflook. Erbij gaan in plakjes gesneden champignons en wat bosui. Dit laten garen en dan uit de pan. Vervolgens bak ik de kippenlevers in wat boter of olie (vandaag stond de fles rijstolie voor het grijpen). Kruiden naar wens toevoegen en peper en zout. Vandaag heb ik nog wat worcestershiresaus toegevoegd. Niet te lang de kippenlevers bakken. Ze moeten nog zacht zijn van binnen. Wat bloem erover strooien zodat het bakvocht bindt en even laten pruttelen. Scheutje melk erbij zodat er een saus ontstaat. De champignons/uien toevoegen en alles even doorwarmen. Serveren op een warm stokbrood (of in ons geval een pide).

3 opmerkingen:

Yvon zei

Hoe reageert Bruno op de zee en golven? Demo vond het niks! Maar kippenlevers... dat krijg ik dus niet voor elkaar om ze lekker te vinden, alleen in een lasagne krijg ik het weg, niet als paté oid (die wel leuk is om te maken).

Chris zei

Ben voorzichtig met het strand. Het is zo slecht voor zijn poten! http://bruno-de-dsl.blogspot.com/2010/07/vamos-la-playa.html.

Deze kippenlevers eet Dame 1 ook, maar nog liever heeft ze ze wanneer ze zijn opgerold in een plakje spek en dan gebakken. Tja, dat is ook lekker!

Daily stuff and more.. zei

Kippenlevers heb ik ook al een tijdje in gedachten. Het ziet er op deze manier fantastisch uit. Goed plan!