21 januari 2009

VIS.

Zoals beloofd: ik ging terug naar de visboer naar aanleiding van de slechte mosselen van zaterdag. Dezelfde verkoper was er niet, maar zonder pardon, zoals ik eigenlijk al verwachtte kreeg ik al mijn euro's terug. En dat is waarom ik zo graag bij de kleinere winkeliers boodschappen doe: het advies, de service en de kwaliteit. In mijn vorige bericht vond ik het niet netjes om mijn visboer bij naam te noemen, wat ik dan ook niet deed, maar nu dus wel: VIS. blijft mijn favoriete visboer.

Overigens zat ik gisteravond te kijken naar dat tv programma van Herman den Blijker en dan begrijp ik niet hoe die mensen in zo'n programma terecht kunnen komen. Om mij heen zie ik zoveel mensen die beter koken, met meer passie, creativiteit, liefde, lust enzovoort. Zelf zou ik me toch wel beter voorbereiden; je weet waar je terecht komt, dan zorg je er toch voor dat je een vis kan fileren, een stuk vlees uit kunt benen, een basis voor sausen kunt maken enzovoort? Trouwens, het meeste moet je toch wel kunnen? Ikzelf kan dus geen vissen fileren en daar baal ik van. Ik heb mijzelf dan ook voorgenomen om bij VIS. de themasessie Back to basic te gaan volgen (tenzij iemand me aanbied om het te leren). Ik wil namelijk zo graag een harinkje kunnen schoonmaken of zo'n joekel van een zalm kunnen kopen (die liggen hier soms bij een andere visboer voor 20 of 25 euro)en daar dan allemaal leuke dingen mee doen.

1 opmerking:

Anoniem zei

Netjes van Vis! Wat dat programma betreft: het is me een doorn in het oog dat juist deze thuiskoks potverdorie masterclasses (weliswaar kleintjes maar toch) van topkoks krijgen. Ik begrijp absoluut niet waarop ze geselecteerd zijn (ik heb het hele programma (wie is de chef bedoel ik) niet gezien hoor, heel af en toe kijk ik naar Smaken verschillen, maar de voice-over en dat achterlijke geloer in elkaars kasten stuit me tegen de borst).