4 januari 2009

Food Blog Event januari 2009

Mr. Ooijer is deze maand de organisator van het Food Blog Event van deze maand. Had ik eerder nog wat problemen met de onderwerpen (pompoen is niet mijn ding en mijn expiriment met de cranberries heb ik niet eens ingestuurd), aan het onderwerp van deze maand, het lekkerste familierecept, kan ik zo meedoen. In tegenstelling tot Tanja (van wie wij het recept van kaasfondue van haar moeder nog vaak en graag maken en het oorspronkelijke recept is niet op mijn blog te vinden, maar hier) en Lizet.

Mijn culinaire kennis is me met de paplepel ingegoten door vooral mijn moeder, van haar leerde ik proeven, kijken, ruiken en voelen. Maar ook mijn opa (van moeders kant) en mijn oma (van vaders kant) hebben me veel geleerd. Ik hoef om aan het FBE mee te doen geen recepten op te schrijven, maar kan zo teruggrijpen naar verhalen uit mijn blog.

Mijn lievelings-familierecepten, die ik graag deel, want ik vind dat goede recepten gedeeld moeten worden, zodat iedereen er van kan genieten:

Van mijn opa heb ik geleerd, dat je alles zorgvuldig en met liefde moet doen: De appeltaart van opa, het verhaal spreekt voor zich.

Van mijn oma leerde ik waardering hebben voor de natuur en dat je niets weg moet gooien. Met haar stapte ik op de fiets om vlierbessen te plukken voor de jam, maakte ik boerenjongens- en meisjes en fietsen we naar de boer voor kip: Oma's kip.

Fotootjes moet ik even zoeken...

2 opmerkingen:

Aan tafel met Tanja zei

Ok, ok: ik zal kaasfondue insturen maar dan wel met verhaal. Mijn moeder leest mee, dus ik zal haar waarschuwen dat onze familiale keuken besproken wordt :-) Ik weet niet eens meer of ik je al een heel fijn 2009 heb toegewenst ... . Ja, via Rob maar dat telt niet helemaal he? Bij deze!

Anoniem zei

Hoi Chriskras,

Zin om ook deze maand weer mee te doen met het foodblog event? Het thema is te vinden op www.excellent-eten.nl. Hopelijk horen we snel van je!

Groetjes Femke en Ivonne