24 juni 2009

Foutje

Er zijn wel eens van die dagen dat het allemaal niet zo lekker loopt. Meestal heeft dat bij mij te maken met hoofdpijn. Dan wil het gewoon niet en sta ik uren in de winkel om vervolgens met niets of met afschuwelijk spul thuis te komen. Daardoor kwam het dat ik in de vriezer twee biefstukjes vond van de AH.

Ik had het natuurlijk kunnen weten, maar ja, met zo'n slechte dag. Manlief merkte al op: Wat zijn ze mooi rond.

Ze zagen er heerlijk uit maar wat waren ze ontzettend, afschuwelijk, enorm, walgelijk vies! Het was nog niet eens de smaak, alhoewel die ook niet om over naar huis te schrijven was, maar het mondgevoel. Ken je dat, dat je bepaalde dingen niet lekker vindt omdat het naar voelt in je mond? Dat heb ik bijvoorbeeld met koolraap. En nu had ik het ook: Het was geen lekker stevige, sappige biefstuk, het was geen smakelijk grof gemalen tartaar, het was PLAKVLEES!! Bah!

5 opmerkingen:

Yvon zei

Die fout heb ik ook al (meerdere malen zelfs) gemaakt, stom. Maarja dan zien ze er goed uit en denk ik 'misschien de vorige keer niet goed gebakken?' De 28 dagen gerijpte zijn wel lekker, maar beter nog: gewoon van de keurslager.

Chris zei

Die gerijpte zijn die vacuum verpakte?

Yvon zei

Ja die, was een tip van RobG ooit en ze zien er niet fraai uit maar structuur en smaak: prima! (Voor als de slager al dicht is bv)

Robin zei

Ik vind de diepvries-biefstukjes ideaal voor roerbakschotels. Je snijdt ze heel makkelijk in dunne plakjes als ze nog half bevroren zijn. En die rare/losse structuur komt dan juist prima van pas, want ik vind biefstukreepjes van gewone biefstuk vaak niet te vreten zo taai en droog. Bovendien vind ik het zonde, biefstuk in plakjes klaarmaken, die wil ik rood houden. Maar zo'n diepvriesding offer ik graag op voor een roerbakschotel. Dus ik vind het wel een goeie uitvinding. :-)

Chris zei

Robin, ik zal het onthouden!