9 januari 2008

ffff....

Hoe ik eraan kom, weet ik niet, maar ik heb ook Richard gekregen. Van Knorr Vie. Iedere dag spamt hij me en probeert me enthousiast te maken voor allemaal gezonde dingen. Vandaag moet ik aan de Swiss bal geloven. Een soort gymbal om het "active sitting" te bevorderen. Nou, ik hoef niet zo'n bal. Daarbij weet ik door mijn werk al wel het een en ander over actief zitten en raad ik dus de Swopper aan. Zelf zit ik op kantoor overigens op een Hag (met een rondje boven de a), zoals hiernaast. Da's ook lekker actief zitten.

Maar over Richard... hoe weet hij dat ik vorige week voor Manlief een pakje Knorr Vie heb gekocht? En waarom stuurt hij mij die spam. Ik hoef niet af te vallen! Ik heet geen Sonja en mijn BMI is ook prima.
Sterker nog; op dit moment moet ik toch wel heel erg uitkijken om niet teveel gewicht kwijt te raken! Ik heb namelijk mijn eetgewoonten aan moeten passen. Iedere hap die ik in mijn mond steek die vet is, daar heb ik spijt van. En ook van de gezonde bruine boterhammen, de frisse komkommer, de bakjes yoghurt met vezels en mandarijntjes en nog meer. Pijn, boeren en een onbehagelijk gevoel. Richard hoeft mij dus helemaal niet te vertellen dat ik gezonder moet worden; dat doet mijn lichaam wel. Ja, female, forty, fertile en fat... dan heb je meer kans op galstenen. Nou female en fertile ben ik wel, maar nog niet forty en al helemaal niet fat. En toch ga ik een dezer dagen onder het mes om mijn galblaas te laten verwijderen. Ik kijk er naar uit om weer "normaal" te kunnen eten en koken (ok, natuurlijk nog steeds gezond voor Manlief en De Dames)!

En nu ga ik eerst Richard dumpen!

Geen opmerkingen: