2 november 2009

Heerlijke herfst

Op dagen als deze mis ik de bossen. Ik doe het thuis maar met een herfstboeket en loop met de honden door de duinen en de Bosjes (ja, bosjes, dus niet zo heel erg groot) van P.

Vandaag was eigenlijk een soort cadeautje: Dame 2 was ziek en het leek in 1e instantie nogal heftig met koorts, hoesten en proesten, dus bleef ik thuis. En dan wordt het zulk geweldig herfstweer! Ramen gedaan, boodschappen, wandelen met de honden. En soepen maken: een wildbouillon met karkassen uit de vriezer, een kippenbouillon (goed voor Dame 2) en toch maar weer eens een pompoensoep gemaakt. Alles in grote hoeveelheden zodat de vriezer weer vol ligt. Altijd handig.

over die pompoen... vorig jaar heb ik me daar ook mee bezig gehouden: zie hier. Toen had ik dus pompoen-pastinaaksoep gemaakt. Eigenlijk vond ik het helemaal niet zo geweldig. En toch kom ik dit jaar weer met zo'n ding thuis. Het pompoentje zag er zo schattig uit. Echt om op te vreten. Weer het internet door op zoek naar het perfecte recept en geen van de recepten leek me wat, dus heb ik er maar een aantal door elkaar gegooid. Google op pompoensoep en neem uit alle recepten dat wat je lekker lijkt. In ieder geval de pompoen roosteren en pureren met schil en paddestoelenbouillonblokjes zijn ook erg lekker. En een of twee aardappeltjes mee laten garen. Klodder mascarpone erdoor en wat croutons van bruin brood erover. Oh ja, de finishing touch van Jamie Oliver is ook lekker (terwijl ik geen Jamie-fan ben): gefrituurde salieblaadjes.

1 opmerking:

Yvon zei

Met salie lijkt me lekker maar als ik weer zo'n ding haal wordt het denk ik een Thaise versie.
Ohjee dame 2 grieperig, hopelijk voelt ze zich donderdag goed! (kaarten zijn geregeld).